donderdag 8 november 2012

wrap armband

Je kent ze vast wel de wrap armband.
Een wrap armband is een flexibele armband die je meerdere keren om je arm heen kunt draaien.
Ze bestaan er in verschillende vormen en maten. Zo heb je wrap armbanden van alleen leer, zijn er wrap armbanden gemaakt doormiddel van het vlechten van veters en heb je wraparmbanden waarin kralen zijn verwerkt. En dit zijn nog niet eens alle soorten!


Deze foto komt van: www.funkyjewelry.org
De wrap armbanden die ik hierboven genoemd hebt, zijn wel degene die het makkelijkst te maken zijn. En wat je dus ook zelf kunt doen. Omdat ik fan ben van de wrap armband met kralen erin verwerkt, heb ik geprobeerd deze te maken.

Om de wrap armband met kralen te kunnen maken heb je het volgende nodig:
- een knoop, voor de sluiting.
- kralen. (die van mij zijn 8mm)
- een lang draad
- een lang koord, (leer is ook heel mooi!)
- een naald

Op internet zijn verschillende diy video's en blogs te vinden hoe je deze armband kan maken.
Ik ben aan de slag gegaan en na een paar uurtjes bezig te zijn geweest, is het volgende het resultaat.


Niet gek voor een eerste wrap armband, toch?!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten