vrijdag 22 maart 2013

Review - syoss silicone free


Al een poosje staat hij in de schappen, de Silicone Free shampoo en conditioner lijn van Syoss. Al een paar keer had ik hem zien staan, maar nu heb ik hem dan ook echt getest.

Benieuwd of de silicone free shampoo echt anders is dan een gewone shampoo? Lees dan snel verder!

 
Silicone free wat houdt dat eigenlijk in?
Silicone free betekend dat er geen siliconen, parabenen en paraffine in de shampoo en conditioners zitten. Deze bestanddelen zitten vaak in de gewone shampoos om het haar net dat extra beetje glans te geven. Het vormt als het ware een klein laagje om je haar heen dat dus zorgt voor die extra glans. Het nadeel hiervan is dat het je haar wat zwaar kan maken.

De parabenen in een shampoo zijn als het ware een conserveermiddel die ervoor zorgt dat het product niet bederft. De shampoos van Syoss silicone free hebben deze bestanddelen dus niet.

Nu we weten wat de bestanddelen inhouden is het tijd om de shampoo en de conditioner eens van dichterbij te bekijken. Wat moeten de shampoo en de conditioner doen volgens Syoss:


SHAMPOO

    • Helpt het haar diep van binnen te herstellen en maakt het haaroppervlak glad
    • Voor intensief herstel en meer body
    • Verzwaart niet en laat geen restjes achter

 

 

CONDITIONER

    • Maakt de haarstructuur glad voor een betere doorkambaarheid
    • Helpt haarbreuk te voorkomen en het haar te herstellen
    • Verzwaart niet en laat geen restjes achter

 


Eigenlijk niet heel anders dan de gewone reguliere shampoos beweren te doen.

Snel door naar het testen dan maar!

De Test:
Het product zit in een vrij grote flacon (500ml). De shampoo zit in een doorschijnende fles waardoor je makkelijk kunt zien hoeveel product je nog hebt.

Ik vind de geur van het product vrij bescheiden. Persoonlijk vind ik dat een plus.

De shampoo schuimt goed en je hebt dan ook maar een kleine hoeveelheid per wasbeurt nodig. De conditioner ziet er niet heel anders uit dan andere conditioners.
 

Conclusie na 3 weken.

Vanaf het begin heb ik het idee dat de producten mijn  haar inderdaad luchtiger houden dan gewone shampoos. Ik krijg zelfs weer wat slag in mijn haar!

Mijn haar is ook minder snel vet, wat voor mij een heel groot pluspunt is. De conditioner maakt het haar ook niet zwaarder, wat ik bij andere conditioners wel vaak merk. Dat is meestal ook de reden dat ik eigenlijk geen conditioners gebruik. Nu ik deze heb gevonden en deze mijn haar dus niet zwaarder maakt maar m’n haar wel goed doorkambaar maakt, Blijf ik deze producten voorlopig gebruiken tot ik een nog beter alternatief heb gevonden.
 
Voor nu kan ik zeggen dat dit mijn nieuwe favoriet is!

2 opmerkingen:

  1. Interessant artikel! Ik huiver een beetje van Syoss sinds ik eens shampoo en conditioner heb gebruikt die mijn haren spekvet maakte. Maar dit klinkt weer veelbelovend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah klinkt goed! Misschien ook maar eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen