dinsdag 16 april 2013

Challenge week 5 - Best moment in life

Heb je er ooit wel eens bij stilgestaan wat het mooiste moment in je leven was? Ik eerlijk gezegt niet. Maar omdat ik mezelf onderworpen heb aan een 20 weken challenge en daarbij dit onderwerp had neergezet, moest ik wel. En ik kwam er al snel achter dat dit niet makkelijk is..

bron
De meeste mensen zouden op de vraag wat het mooiste moment in hun leven is, antwoorden met hun trouwdag of de geboorte van hun kinderen. Ik kan dat niet en dus wordt ik eigenlijk wel gedwongen om er beter over na te denken.
nadenkend over dit onderwerp en surfend op internet naar wat andere mensen hierover zeggen. Begon ik eigenlijk steeds meer af te vragen of de titel: Best moment in life, niet verandert zou moeten worden naar Best Moments in life? Ik kan namelijk niet een ding bedenken waarvan ik kan zeggen; dat was nou het allerbeste moment in mijn leven. Maar ik kan wel dingen aanwijzen waarvan ik denk; jaa daar word ik heel gelukkig van.

Iedereen heeft in zijn leven down momenten en dat zijn meestal ook de dingen die je het best bij blijven. Maar als je er goed over nadenkt, ben je weer uit die down momenten gekomen. Volgens mij kun je deze momenten aanwijzen als een van de beste momenten uit je leven.
bron
Ik moet dus eerlijk bekennen dat ik niet op een specifiek moment kan komen die alle andere momenten overtreft. Het kan natuurlijk zijn dat jij dat wel hebt, doordat je bijvoorbeeld na een lange periode iemand weer terug ziet. Of na lang zie te zijn geweest genezen bent verklaard. Dat zouden voor mij echt momenten zijn die eruit springen en dus met recht the best moment of life genoemd kunnen worden.

Ik heb dus een lijstje van momenten. ik heb er twee uitgepikt:
- de geboorte van het eerste tantezeggertje. Natuurlijk waren de geboortes van de andere 5 tantezeggertjes ook heel erg bijzonder. Maar voor de eerste keer tante worden, voelt toch wel heel speciaal.
- De momenten dat je in zo'n down situatie zit, en je opeens zomaar vanuit het niets een knuffel krijgt van je neefje, of een berichtje van bijvoorbeeld je beste vriendin etc. Zulke momentjes waarvan je op dat moment de tranen in je ogen krijgt maar je tegelijkertijd een enorme glimlach om je mond krijgt.
Life
seems never the way we want it, but we must live it the best way we can. There’s no such thing as a perfect life, only a life sprinkled with perfect moments. - unknown


Dat noem ik nou de beste momenten in mijn leven...

Wat is jou'n best moment in life? of heb je net als ik niet echt een specifiek uitspringend moment?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten