dinsdag 2 april 2013

Challenge week 3 - Dingen die ik aan mezelf zou willen veranderen.

We zijn alweer bij de 3e week van de 20 weken challenge. Deze week zou ik jullie meer gaan vertellen over de dingen die ik graag aan mezelf zou willen veranderen. Benieuwd wat het is? lees dan even verder ;)



Je kent ze vast wel of misschien ben je er zelf wel een. Een meisje of jongen (vaak zijn het de meiden volgens mij) die het liefst zo ver mogelijk in een hoekje kruipt, zich zo onopvallend mogelijk kleed, om maar niet gezien te worden, en de spiegel het liefst ontwijken om maar niet te hoeven zien wat er allemaal mis is aan jezelf. De onzekere meisjes, ik was er zo eentje en soms ben ik het nog wel..

bron
Ik ben gezegend met rossig haar en sproeten. En vooral die sproeten heb ik vroeger vervloekt. Als klein meisje vond ik ze lelijk, ik haatte ze en wilde het liefst van mijn sproeten af. Want wie zou er nou een meisje met sproeten mooi kunnen vinden? Mijn broer zei daar altijd op dat hij vond dat ik opchantal janzen lijk met mijn sproetjes en dat deed me dan wel weer erg goed, ook al lijk ik echt totaal niet op haar. Maar goed de sproetjes heb ik me bij neergelegd en die heb ik dan nog steeds maar inmiddels vind ik ze mooi en ben ik ze gaan waarderen. Ze geven m'n gezicht wat onschuldigs, maar ook wat ondeugends. Mijn haar verf ik nu inmiddels zo'n zes jaar.

Maar dat was toen, en nu dan? Zijn er nu nog dingen die ik aan mezelf zou willen veranderen?? Eerlijk gezegd ja! lichamelijk gezien ben ik best tevreden, maar toch die kin van mij.. Ik heb van mezelf een wat vooruit staande kin waar ik me soms echt enorm aan kan ergeren. (vooral op foto's) Daarnaast zou ik wel graag een cupje meer willen hebben. Maar om eerlijk te zijn zou ik er niet voor onder het mes gaan. (ik ben te bang dat het mis gaat)

Ik denk dat ik het liefst mezelf zou willen veranderen op psychisch gebied. Minder onzeker zijn, minder bang zijn, eerder voor mezelf opkomen, en durven laten zien wie ik ben. Niet overal eerst heel lang over na moeten denken maar ook soms gewoon het durven doen, vertrouwen op mijn gevoel in plaats van vertrouwen op mijn hoofd.

Er zijn inmiddels heel wat cursussen en boeken geschreven over het opbouwen van meer zelfvertrouwen et cetera en er zijn heel wat tips om jezelf beter te laten voelen. maar toch begin ik er elke keer niet aan, ik stel het uit. Dus eigenlijk zou ik aan het eind van dit verhaal nu ik dit zo type kunnen zeggen dat eigenlijk het enige wat ik echt zou willen veranderen aan mezelf, mijn zelfdiscipline is.

Wat zou jij aan jezelf willen veranderen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten