woensdag 31 oktober 2012

Jewelry


Als studente en helemaal als langstuderende student, heb je niet veel geld. Zo kwam ook ik op het punt dat ik opeens geen geld meer had. Voor mij een grote ramp gezien ik nogal gek ben op sieraden, kleding en make-up. Langs winkels lopen zonder even naar binnen te kunnen en iets te kopen is voor mij not-done. Als ik iets zie wat ik leuk vind, moet en zal ik het hebben.


 
 
Maarja wat doe je als die te gekke ketting of oorbellen ziet hangen en je er eigenlijk geen geld voor hebt. Tja je kijkt erna, loopt weg, komt weer terug kijkt er nog eens na. Twijfelt of je echt niet geld hebt om het te kopen, houd de oorbellen en die leuke ketting even vast voor de spiegel om te kijken hoe het staat. Kijkt nog eens heel goed, en bedenkt opeens dat je het misschien ook wel zelf kunt maken. En een nieuwe hobby is gestart.

Overal op internet vind je winkeltjes waar je je eigen kralen en benodigdheden kunt vinden voor het maken van je eigen unieke sieraden. En zeg nou zelf wat is leuker dan het dragen van te gekke sieraden die niemand anders heeft? In het begin is het wel even uitzoeken welke winkeltjes de beste kwaliteit kralen et cetera verkopen maar gelukkig zijn hier forums voor, waar mensen dit al uitgebreid voor je hebben uitgezocht.

 
Na de benodigde jasseron, kralen, en sluitingen gekocht te hebben ging ik aan de slag. De eerste kettingen die ik heb gemaakt waren niet helemaal zoals ik gehoopt had, en deze zijn dus ook eigenlijk gelijk weggegooid, misschien zonde zou je denken. Maar voor mij is een ketting die niet naar het zin is, een demotivatie en deze moet je zoveel mogelijk uit de weg gaan. Internet en sieradenwinkels zijn een grote inspiratiebron en een goede motivatie om toch elke keer weer een nieuw sieraad te maken. Al zijn mijn sieraden vaak geïnspireerd vanuit plaatjes van internet en sieraden die ik in de winkel heb zien hangen. Toch blijven ze uniek omdat ik ze zelf gemaakt heb.


Of het nu uiteindelijk een goede geldbesparing was?? Euhm nee!! Uiteindelijk heb ik nu meer geld aan sieraden uitgegeven om zelf te maken, dan dat ik sieraden in de winkel zou kopen. Hoe dat komt? Ik hou ervan mijn eigen sieraden te kunnen maken, en als ik iets zie wat ik mooi vind moet en zal ik het ook kunnen maken.


Wat me het meest motiveert zijn de complimenten van de mensen om me heen, over m’n sieraden.

De sieraden op de foto's zijn allemaal door mijzelf gemaakt, dit wel met inspiratie van webplaatjes en sieradenwinkels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten